2015. január 3., szombat

Első találkozásom a nyers ételekkel

Kb. két éve hallottam először a nyers vegán étrendről. Nagyon meglepett, hogy ilyen répa-uborka-evő "hóbort" is van, de el is gondolkoztam rajta, és kiváncsivá is tett a dolog. Elhatároztam, hogy az első adandó alkalommal elmegyek egy nyersétel tanfolyamra, csak ugye némi problémába ütközött, hogy ilyen csak Pesten vala, s nekem nem igen akaródzott a tanfolyam 7000 Ft-os díján felül, még annyit kiadni vonatjegyre. Így szépen elcsitult bennem a dolog.

Néha-néha felnéztem az oldalra, és láttam, hogy az elmúlt két év alatt megemelkedett az ára is, immár 9900 Ft-ra. Szemtelenül soknak tartottam azért a röpke négy óráért, ameddig tart. Majd pár hete felfedeztem a face-en egy bejegyzést, hogy Debrecenben is lesz nyers-étel készítő tanfolyam! IGEN! Hurrá! Végre! Ováció a köbön, végre én is visszafiatalodom, eltűnnek a kicsike ráncaim, az ősz hajszálaim, és minden tökjó lesz! Igen ám, csakhogy elmaradt. Az oktatónak nem tetszett az a létszám ami összejött, így nem tartotta meg a tanfolyamot. Én pedig igen dühös lettem, hiszen évek óta erre vártam!
 
Egyszerűen hihetetlen számomra, hogy Debrecen Magyarország második legnagyobb városa, és tényleg olyan, mint egy nagy falu! Imádom Pestben a pezsgését, a nagyságát, a színházakat, az iskolákat, a várat, a Duinát, a földrajzi adottságait, és ... na igen, A LEHETŐSÉGET! Szoktam mondani, hogyha Pesten pl. kínaiul akarsz tanulni, kapásból találsz - talán még a lakhelyed közelében is - 2-3 nyelviskolát, ahol ezt könnyedén és azonnal megteheted! Itt nincs egy normális fitness tanfolyam vagy iskola, sőt, ha tanfolyamra jelentkezel, és vársz rá egy fél évet, még az sem biztos, hogy elindul! 
 
Időközben tovább kutattam, érdeklődtem...
Az elmúlt két év alatt elolvastam egy pár, a nyersétkezéssel foglalkozó könyvet, és rátaláltam egy másik oktató cégre, aki szintén tart (Pesten és a Dunántúlon, hol másutt...) ilyen kurzusokat, olcsóbban is, ugyanakkor van aki saját nyersétel éttermet is működtet! Nagyon belelkesültem! Olyannyira, hogy az úti- és egyéb költséget felejtve azonnal jelentkeztem ehhez a céghez.
 
Majd tartottam egy egészséghétvégét, mert mindkét pesti cégnél, akiket választottam volt eltérő nyersétel tanfolyam, így egyből dupláztam! És mennyire jó ötlet volt! Ugyanis elhatároztam, hogy addig nem állok át teljesen a nyers étkezésre, amíg nem megyek el egy tanfolyamra, és néhány ételt el nem tudok készíteni! Nos ez a feltétel teljesült! Nincs, nem lehet több kifogás! Az eszközarzenálomat kiegészítve pedig beszereztem egy aszalógépet! Immár semmi nem áll az utamban! :)


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése