2015. január 27., kedd

16. nap - Egy titkos összetevő... :)

Ez a turmix tegnap délután készült, mert elfogyott az aznapi betevőm és még mára is maradt belőle. Illetőleg változásra vágytam és ki akartam próbálni egy új ízt. És szólt egy kedves ismerősöm, hogy már lassan mohás leszek belül a sok zöldségtől... :) s ez arra sarkallt, hogy kicsit kreatívkodjak megint.

Sütőtökös-narancsos turmix

1 fél sütőtök (mint a képen)
3 narancs
3 szál sárgarépa
2 mandarin
1 banán
méz/datolya (ízlés szerint)
fahéj (csak érzéssel)
víz

Nem is hinnéd, de a fahéj annyit dob rajta, hogy csuda! :) Nem kell bele sok, 3-4 ütögetéssel amennyi kijön a zacsiból, annyi elég is. Intenzív íze van, ezért nem kell túlzásba vinni. Alapból két banánt akartam tenni bele a krémessége miatt, de épp kifogytam, csak egy volt itthon, de az is elég volt. Így is rendkívül finom, krémes, édes, lágy, hm.... sorolhatnám még a jelzőket, de inkább próbáld ki! Nem bánod meg! :) Na és a színe... és az illata... imádni fogod!

Tudod mi az, ami a leginkább lenyűgöz a nyers étkekben? És Victoria könyvét (A nyers étel csodája)olvasva, ezen csodálkoztam el a legjobban: hogy egy harmonikusan megkomponált nyers fogásnak tartalmaznia kell mind az 5 alapízt. Tehát kell bele valami édes, savanyú, keserű, sós és csípős. Így lesz tökéletes. A nyersétel tanfolyamon megtanuljuk azt is, hogy ezen ízeknek milyen növények, gyümölcsök, fűszerek felelnek meg, és hogyan lehet a segítségükkel ezeket az ízeket úgy belecsempészni az ételekbe, hogy harmonikus ízorgia legyen  a végeredmény. Rendkívül izgalmas tapasztalás ez, és a lehetőségek végtelen tárházát rejti! Ha még nem kóstoltál pl. nyers csokitortát, akkor még nem éltél! Utána pedig rendre ilyet fogsz követelni, azt garantálom! :)

Tegnap este elmentünk feltölteni a készleteimet. És jaj, de megkívántam a Parenyica sajtot... azt, ami úgy össze van gurigázva... meg voltak kicsomagolva saláták is... Robi gyorsan lehűtött "Nyugi, még két hét és csak ilyeneket ehetsz!" :) Igaz. Nem lehet egyből visszaállni egy ilyen hosszú kúra után. Voltaképpen ugyanezt fogom enni, csak nem turmixolom össze! :)

Most történt először a kúra alatt, hogy kívánom a sósságokat... na meg a hagymát! De veszettül ám! Tegnap körözöttet csináltam Robinak, jó hagymásan. De nem kóstoltam meg... csak szagolgattam. :D

Most már várom a kúra végét. Hogy egyek pl. egy nagy görög salátát, jófajta lilahagymával, olajbogyóval! Áááá csorog a nyálam... :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése