2015. február 12., csütörtök

Az isteni nyers csokitorta, ami nem hizlal! :)

Úgy gondoltam ideje megünnepelni ezt a szép eredményt, ami már több mint 10 kiló, mivel ma már újabb 30 deka vándorolt át rólam másvalakire. :)) Tehát befejeztem a 30 napot, de a súlyvesztés - lájtosan de - tovább folytatódik...

Ennek örömére rittyentettem is egy isteni nyers csokitortát, ami valóságos mennyei manna, és ma reggelire ettem. :) Amíg nyersen táplálkoztam sokszor csak simán vacsira teltem el vele, mivel egy szelet is igen kiadós és laktató. És megaegészséges, na és nem hizlal! Szerintem ezek a jelzők már önmagukban is ígéretesek, na de a legjobb... az az íze! Ilyet még tuti nem ettél! Bár nem tudok Neked küldeni egy szeletet, de leírom a receptet és - ha van kedved - Te is elkészítheted, tuti nyerő lesz mindenkinél! Nézd meg a képeket! :) Ugye milyen szééép? :)

Kész nyers csokitorta
A recept rém egyszerű és rövid, de most azért írom le hosszabban, hogy elmagyarázzak pár dolgot...
Kezdő nyersétel-szakácsok :) is bátran belevághatnak!

3 rétegű, ezeket külön-külön leírom...

A legalsó réteg voltaképpen a "tésztája"
70 g Medjool datolya (kimagozva)
100 g mandula (előzőleg 12 óráig áztatva)

(Ha nincs elég mandulád keverheted dióval is, én is tettem ebbe egy keveset, nem ront rajta, sőt! De ugye a diót előzőleg 24 óráig áztatni kell. Itt leírtam, hogy miért.)

Ezeket nagy teljesítményű aprítógépben megkergeted, majd beleöntve a csatos tortaformába és alaposan belenyomkodod az aljába.

A középső réteg a "krém"
1 avokádó
2 banán
2 evőkanál kókuszvirág cukor
2 evőkanál méz
60 g holland kakaópor
1 evőkanál kókuszolaj
2 evőkanál útifűmaghéj

(Mivel nem teszünk bele sem tojást, sem pedig zselatint, ami összetartja, kell bele valamilyen zselésítő anyag, erre szolgál az útifűmaghéj, ami bioboltban kapható és rendkívül jó arra is, hogy magas rosttartalmánál fogva gyönyörűen kipucolja a beleket, nulla a kalóriatartalma, és teltségérzetet okoz - mint minden nyers étel. :))

Ezeket is beleteszed a nagy teljesítményű aprítógépbe és alaposan összedolgoztatod a géppel addig, amíg szép, fényes homogén állagú krémet nem kapsz. Majd ezt beleöntöd a tortaformába. Ezzel két réteg készen is van.

A teteje pedig, a "máz" lenne, de én szeretem vastagabbra hagyni, mert imádom ezt a részt! :)
Ennek az alapja datolya.
7-8 nagy Medjool datolya (kimagozott)
10 dkg kesudió
1 evőkanál holland kakaópor
4-5 evőkanál kókuszolaj (szilárdan legyen ennyi a mennyiség)
1 dl forró víz

(Most a turmixgépedet vedd elő. Fontos, hogy legalább 600 watt teljesítményű legyen a géped, mert így egyedül ebben el is készítheted a "csokimázt". Ha nincs ilyen teljesítményű géped, a kesudiót megőrölheted kávédarálón is. A kesudiótól kap kellemesen "tejcsokis" beütést a "mázunk".)

Tehát mehet bele a turmixba a kesudió, a forró víz, és a felolvasztott kókuszolaj (vigyázz, hogy az olaj már ne legyen forró)... majd pedig a kimagozott datolyák. És küld meg... (Ha nehezen vinné a gép a cuccot, adj még hozzá egy kevés forró vizet.)
Ha készen van, kapargasd ki a krémet a turmixból a csokitortád tetejére, majd díszítsd kedved szerint... :) és tedd a hűtőbe legalább 2-3 órára, én egy éjszakán át szoktam bent tartani.

Nos, ennyi!
Próbáld ki bátran! Bízhatsz a sikerben! :)



2 megjegyzés:

  1. Szia hány centis a torta forma ?Köszönöm a választ és sok sikert áprilisban én is bele vágok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Ildikó!
      Örülök az elhatározásodnak, melyhez nagyon sok sikert és kitartást kívánok! :) A tortaformám 20 centis.

      Törlés