2015. január 22., csütörtök

11. nap - Nesze nekem! :)

Na tegnap órási lelkesedéssel láttam neki a szülinapi turmixomnak, és le is nyomtam nyomban 2 pohárral! Persze túl is lőttem a célon! Egy idő után éreztem, hogy "nehéz" a hasam. Ááá úgy megfeküdte a cucc a gyomromat, hogy szódabikarbónát kellett innom... Ha belegondolok érthető, hiszen már 10 napja, csak tiszta, könnyen emészthető táplálékok kerültek a rendszerbe és a kókusztej most betett neki. Az történt, hogy elszokott a zsírostól a berendezésem... és ugye a kókusztej az. Így a nap további részében már csak vizet kívántam, de azt nagyon sokat! :)

A mai turmixom, ismét zöld lett, mivel ez fejti ki a legjobb hatást bennünk, így ezt szorgalmazom.
De azért a mait meginni önmagában is kihívás volt, már csak azért is, mert gyömbér is került bele. Nyilván nem véletlenül, direkt tettem bele, mert tudom, hogy élettanilag nagyon jó ha bennem van, bár én és a gyömbér nem vagyunk nagy barátságban. Hogy pontosan fogalmazzak a szagától is rosszul vagyok! :( Hogy miért tettem bele mégis a lötyibe? Hát... ha már kihívtuk a sorsot magunk ellen, akkor tágítsuk azt a komfortzónát rendesen! :)

A recept egyszerű, semmi fakszni! :)

Gyömbéres zöld turmix

1 csomag kimondhatatlan nevű saláta mix (itt van ni a képen)
1 alma
1 körte
2 banán
2 cm-es gyömbérdarabka
2 evőkanál chia mag
méz
víz

Egyébként a zöld turmix pont ezért is egy pöpec találmány, mert a segítségével bevihetünk a testünkbe olyan, "jó lenne, ha bent lenne"- típusú dolgokat, amiket azért nem szokás kiskanállal nyeldekelni...

Na, nekem ilyen pl. a gyömbér. Ezen kívül tökéletes a zöld turmixba pl. az útifűmaghéj, spirulina, chia mag, lenmag, goji bogyó, búzafűlé. Ezek közül mind magas beltartalommal rendelkezik és megaegészséges. Sőt, többet, ezek közül szuperélelmiszerként tartanak számon.

Az elkészített turmix íze nagyon gyömbéres lett, bár én mindenből azonnal kiérzem... nekem nem finom, de csak emiatt. Ennek ellenére legyűrtem a másfél litert és bennem is maradt!!! :) Mézből most adtam hozzá rendesen vagy 3 evőkanállal, hogy nyomja el a gyömbért... de gyenge próbálkozás volt... képtelenség elnyomni...

A többi - itt felsorolt - úgynevezett superfood-nak (szuperélelmiszer) nincs ennyire átható íze, nem kell tőlük félni. Azokat bátrabban lehet turmixba tenni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése