2015. március 16., hétfő

Marinált zöldségekkel töltött gomba

A marinált zöldségek laktatóak, kellemesen fűszeresek és imádnivalóan finomak! :)

A "marinálás" voltaképpen pácolást jelent. Tehát készítesz egy fincsi páclevet, olyan fűszerekkel, amelyek Neked ízlenek, pl. sokaknak nyerő a fokhagyma, grill fűszer, olívaolaj kombó...
Én ma egy ilyen rendhagyó ebédet dobtam össze. Már tegnap este nekikészültem és felaprítottam meg bepácoltam a zöldségeket, hogy ma már csak aszalni kelljen.

A mai ebédem
Tehát este aprítógépben párszor megkergettem:
5-6 kisebb csiperke gombát,
egy nagyobb cukkíni felét,
4 szál újhagymát (zöldjével együtt)
egy piros kaliforniai paprikát, és
4 kisebb szál sárgarépát.

Technikai infó: a répát külön aprítottam, mert "reszelt répa" hatást akartam elérni, hogy puhább legyen. A többit nem aprítottam, csak kicsit összedaraboltam.

Amikor elkészültem, összeöntöttem az aprított, darabolt zöldségeket egy nagy tálba és befűszereztem. Szórtam rá vega-mix-et, grillzöldség fűszerkeveréket, bazsalikomot, megöntöztem repceolajjal és alaposan átforgattam. Majd egy éjszakára hűtőbe tettem, hogy érjenek az ízek. Reggel a megmaradt nagy csiperkegomba fejeket megsóztam, megborsoztam és megtöltöttem a bepácolt zöldségkeverékkel, majd mindegyik tetejére tettem egy fél karika lilahagymát.

Technikai infó: Legközelebb nem hagyom így félben a hagymakarikákat hanem összemorzsolom (vagy aprítom) és úgy teszem rá.

Aszalódnak a töltött gombafejek...
Majd betettem az emígyen megtöltött gombafejeket az aszalóba pár órára, míg a gomba és a hagyma kicsit összeeseik... Így olyasmi íze van a gombának, mintha sütve lenne...
Most, hogy gondolkozom, magtejföl is mehetett volna a tetjére... hmm ez most jutott eszembe, de milyen remek gondolat! :) (De ez már csak akkor menjen rá, ha kivetted az aszalóból.)

Nekem nagyon ízlik!
Nagyon sokfajta zöldséggel elkészíthető, de ha elfogadsz egy tanácsot, a keményebb zöldségeket pl. sárgarépa, karalábé, brokkoli inkább reszelve, vagy közel finomra aprítva tedd bele, és vegyítsd puhábbakkal, mint cukkíni, gomba, hagyma, paprika, paradicsom.

A fűszerezés is lehet bátrabb, ahogy a te ízlésed kívánja.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése