2015. január 24., szombat

13. nap - Szülinapi menü... a családnak minden, nekem turmix! :)

Ma eljöttek Hugiék és csaptunk egy szelíd-szolíd kis banzájt, hogy megüljük Szerénytelenségem és Hugi párja, Dávid szülinapját. Hát ez kemény nap volt! :) Ilyenkor kihívás a kihívás, amikor vannak akadályok, amiket át kell ugrani, meg kell lépni, helyzetek, amiket meg kell élni és közben tartani magunkat az elhatározásunkhoz.
Na igen, érezni azokat az isteni illatokat, fogadni a "kedves" ugratásokat és szorgalmasan szipókázni a turmixomat azért nem volt semmi! :)

Bár az sokat segített, hogy tudtam, ha bármit megkóstolok, nem sokkal később átélhetem, ahogy igencsak megkínoznak azok a finom falatok.

Ugyanis! A teljesen nyers étrendre áttérők igen rövid idő múlva már nem tudják megenni a főtt ételt, csak enyhébb esetben gyomorégés, súlyosabb esetben gyomorgörcsök árán. Mivel a főtt ételt evők gyomra és egész bélrendszere egy védelmi vonalat épít ki az ételekben található veszélyes anyagok ellen. Ezek azonban - a közhiedelemmel ellentétben - nem csak kemikáliák lehetnek, hanem pl. ilyennek minősül minden feldolgozott élelmiszer. Ez a bevonat, egy vékonyg nyák réteg, és minél több káros anyagot veszünk magunkhoz, annál vastagabb lesz. Ez nehezíti meg, hogy az ártalmas dolog felszívódjon és a véráramba kerüljön.

Na most, ha egy ideig teljesen nyers koszton élünk, mint jelesül most én, a szervezet megbízik a gazdájában és leépíti ezt a belső védelmi vonalat. S ezt követően akár a legegészségesebb főtt ételt is ehetjük, a testünk mérgezési tüneteket produkál. (Bővebben olvashatsz erről Victoria könyvében: A nyers étel csodája.) Korábban volt már ebben részem, amikor egy 3 hónapos teljesen nyers kosztot főtt karfiollal törtem meg. Hát azt az érzést senkinek nem kívánom!

De visszatérve... nem, nem csábultam el. Eszembe sem jutott. Persze rohadtul kívánta a szervezetem a sós mogyorót, a ropit, a rántott cuccokat, húst, karfiolt, sajtot, vagy a szülinapi tortámat, de még az ujjam sem nyaltam le, amikor "tortás" lett! :) Pedig a somlói tortánál szinte nincs is jobb, ebben a világegyetemben! :)

De lássuk miért is vagyunk itt!! A mai turmixom receptje következik! Valami igazán finomat akartam és sikerült! :)
Ananászos-mangós zöld turmix

1 csomag spenót
1 ananász
1 mangó
2 banán
2 evőkanál goji bogyó
4 nagy datolya
víz

Szuperédes, szuperegzotikus és szuperfinom! Kivétel nélkül mindenkinek ízlett, aki vette a bátorságot és megkóstolta! :)
Ja igen, az meg különösen jó volt, amikor evés után mindenki elterült... ez jobbra, az balra dőlt ki, nekem meg nem volt semmi bajom... :) de ugye mitől is lett volna...

Végezetül egy kis ízelítő:

 
A turmixom premier plánban
 
Ők ezt, én amazt! :)

Fogalmam nincs itt mit csinálok, bolondozok...

A sógorkámmal. Ő 30 lett, én 40 :)

Ezt hagytam ma ki! Azé' jól nézett ki... na és az illata... :)

Kis családom... a párom nem kívánt szerepelni a fotón.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése