2015. január 12., hétfő

1. nap

Most döbbentem rá, hogy a bejegyzések címei igencsak változatosak lesznek! Legalább is ebben a hónapban! :D

Nos, az első napot - bár még nincs vége - kipipáltnak tekinthetjük. Még itt figyel mellettem kb. fél liter zöld turmix, amit majd szépen elszipókázok, amíg írkálom ezt a bejegyzést... és ma már nem is akarok mást "enni".

Hogy hogy éreztem magam? Hát... egész nap arra gondoltam mennyire jó ez a szervezetemnek. Meg hogy hogyan tisztul a testem és hogy távoznak belőle a méreganyagok, hogy milyen szuper ez az elhatározásom és rém büszke voltam/vagyok magamra egész nap ... és rohadtul kívántam egy vacak vajas zsömlét!

De nem csábultam el! Nem, nem. Szépen betartom a programot, hogy megnézzem mire vagyok képes! Persze dumált a fejemben a kisördög, mert a barátom is, hogy már megint mit találtam ki, milyen baromság ez és mennyire értelmetlen... Én pedig veszem magamnak a jogot, hogy a saját hülye fejem után menjek, ne másé után. Végig akarom vinni ezt a 30 napot!
Illetve ha már megcsináltam ezt a szép kis blogot, amit már legalább 5-en olvasnak, nem okozok nekik csalódást! :D

Na jó a viccet félretéve, kissé fáradt voltam, és fázós. Érdekes ez a fázósság. Amikor hónapokig (nyáron) kizárólag nyers ételeket ettem, akkor is éreztem ezt. Tanultam a nyersétel-készítő tanfolyamon, hogy a nyers ételekhez télen, célszerű úgynevezett "melegítő" fűszereket vagy növényeket használni, amik "meleg-érzést" okoznak. Ilyenek a fahéj, a gyömbér, a fokhagyma, az ánizs, a curry, a szerecsendió és a csípős fűszerek, mint a bors vagy a chili. És ugye hideg időben kerülendők a déligyümölcsök, amelyek funkciójukat tekintve hűsítő hatásúak, nem véletlen a származási helyük! Na most a zöld turmixhoz a melegítő fűszerek nemigen illenek. És - szerintem - egy valamire való zöld turmix banán nélkül eléggé fapados, ezért inkább fáztam! :) Az édesítés nagyon fontos, hogy elnyomja a tömény zöldség erősen markáns ízét.

Ma két adag csodaitalt készítettem, kétszer másfél litert. A hozzávalók (egy adaghoz): 1 nagy marék spenót, két-három ágacska brokkoli, pár szál petrezselyem levél (ezzel már szinte tele is lett a turmix üveg részének a fele), 1 nagyobb édes alma, 2 banán, és az egészet felöntöttem vízzel. Elvileg tisztított vizet kellene önteni hozzá, de nálunk az hiánycikk, ezért - tudom, tudom szentségtörés - de sima csapvizzel csináltam.

A banán amit vettem, nem volt elég édes, így az ízre egy kevés mézzel rá kellett segítenem a második adagnál. Holnapra pedig vettem datolyát az édesítéshez, mert egy kedves ismerősöm megdobott ezzel az ötlettel, ami szerintem biztosan beválik méz helyett! Szuper!

Nos, eltelt az első nap, még egész jól bírom! :) Az energiám nem volt sokkal kevesebb és a fejem sem fájt, pedig ettől tartottam...




2 megjegyzés: