2016. február 17., szerda

Vendégváró falatok

Szombaton vendégem volt... Egy kedves ismerősöm meglátogatott, akivel a nyers ételek kapcsán ismerkedtünk össze. Úgy gondoltam, ha már ilyen apropóból származik az ismeretség, hát nyers "lakomával" várom. :)

Így készítettem egyaránt édességet és sósságot, hogy meg tudjon kóstolni többféle nyers ételt is. Ahogy mondta - minden nagyon ízlett neki! Ezek szerint, mégsem vagyok kutyaütő a konyhában... :)))

Az édességet Victoria Boutenko: A nyerskonyha legjobb receptjei című szakácskönyvéből választottam.

A neve Csokoládétrüffel 

Hozzávalók:
1 bögre (250 ml) dió (előzőleg 24 óráig áztatva)
1 bögre (250 ml) mazsola és királydatolya (fele-fele alapon) 
1 evőkanál olívaolaj
fél citrom leve
(ha nem elég édes, akkor méz)
2-3 evőkanál mák (egy éjszakán át áztatva)
2-3 evőkanál cukrozatlan kakaópor
2-3 evőkanál tört kesudió (én mozsárban törtem darabosra)

Az elkészítése valami borzasztóan egyszerű, mint a legtöbb nyersétel esetében! :)
Az aprítóba először az áztatott majd megszárított dió kerüljön. Ha finomra aprítottuk, kiöntjük egy tálba, majd következik a mazsola és a datolya. Mehetnek bele zutty az aprítóba, az olajjal és a citromlével együtt. Kóstoljuk meg, s ha kell bele méz, azt is most adjuk hozzá. És már indulhat is az aprító! S ilyenkor jövünk rá, hogy a mazsolát is jobb lett volna beáztatni (ezt nem kell megszárítani, csak leszűrni és felitatni róla a vizet), hogy jobban vigye az aprító, mert a kis vacak, száraz görcsöket csak forgatja a gép, de nem aprítja... :) én sem vagyok - még - tökéletes... szerencsére! :))
(Megjegyzés: Victoria a receptjében nem használ datolyát, csak mazsolával készíti, én viszont úgy éreztem, hogy az isteni királydatolya íze csak dob rajta. És úgy tűnik, igazam lett.)

Szóval ha készen van a száraz és a nedves anyag is, akkor tiszta kézzel nekiesünk és gyúrkáljuk egy ideig, amíg szépen homogén nem lesz az egész massza, majd pedig türelemjátékot játszunk vele, amíg cuki, pofás, ragacsos kis gombóckákat nem kapunk.
Kis tálkákban kikészítjük a kakaóport, a kesudiót és a mákot, s a ragacsos kis gombóckákat beleforgatjuk egyikbe vagy másikba.
Majd tányérra helyezzük és lefényképezzük, hogy büszkélkedhessünk vele! :)))

Sajna én kihagytam, nem kóstoltam meg, mert akkor még tartott a turmixkúrám, de azt a visszajelzést kaptam, hogy nagyon finom lett! :)

Készítettem még zöld turmixot, nyers fasírtot fekete olajbogyóval, és metélőhagymás mandulasajtot is, amiknek a receptjeit külön itt már nem írom le, mert a blogomban megtalálhatóak.
Úgy érzem, a vendégemnek kellemes élménnyel zárult első találkozása a nyers ételekkel! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése