2016. február 2., kedd

4. nap - És nem vagy éhes?

Mindig ezt kérdezik... 
De igen. Az vagyok. S ha az vagyok, teszek ellene. Iszok egy turmixot. :) Tudom, nagyon kreatív válasz... :D

Pedig ez van. Eddig is voltam éhes, és nagyon valószínű, hogy ez után is leszek még. Csak annyi a változás ebben a 30 napban, hogyha elkap az éhség, nem eszek, hanem iszok. Ezek turmixok finomak, teljes értékűek és tartalmasak. Nem tudom mennyi kalória lehet bennük összesen, de egy idő után a szervezeted megszokja, hogy könnyebben és gyorsabban emészt és koncentráltabban érkeznek a tápanyagok. Közben pedig rájön, hogy nem is éhezik, hisz amikor kövbeteli a jogait, megkapja... de a "nem evést" is meg lehet szokni... Erről itt írtam a tavalyi 30 naposom alatt. Hogy hogy bírom? Elég jól! Úgy érzem kezd már emlékezni a testem! Arra, hogy már csináltunk ilyet és azt is túlélte! :) Egyre jobban érzi magát a komfortzónám szélén, napról-napra könnyebbé téve nekem ezt a kihívást! 

Kihívás a kihívásban!
Mire értem ezt? Nos, a gyömbérre! (Ó, ha láthatnám most Hugi arcát! Biztosan jót fog nevetni! - És ezt most pont olyan hangsúllyal kell elképzelni, ahogy Hádész azt mondja a Herkulesben, hogy: "Arra készülök, hogy átvegyem a hatalmat a világ felett...") :))))
Szóval: Tudom, hogy a gyömbér egy szuperegészséges növény. Tudom, hogy sokan szeretik, és tudom, hogy mennyire jótékony hatású, meg, hogy afrodiziákum - ami ilyenkor, hogy nincs pasim - különösen jó ötlet :), és tudok mindent róla. 
DE KI NEM ÁLLHATOM!!! 
Komolyan. 
A szagától is rosszul vagyok. Tehát - ebből következően - tettem is a mai turmixomba. Persze, csak egy 1 centis darabkát, de valahol el kell kezdni... 
Nos erre is jók ezek a turmixok, hogy olyan tápanyagokat is sikerül általuk bejuttatni a testünkbe, ami azért jó ha benn van, és amit semmi pénzért nem nyelnénk le turmix nélkül. Nekem ilyen a spenót, más zöld levél, vagy a spirulina alga és a gyömbéééér. Nem tudom hányan ennék meg kéjes élvezettel, nyersen... De ha beletesszük a turmixba, ott a sok gyümölcs mellett (szinte) észrevétlenül elvan, és kifejtheti a hatását, egy kis pszichológiai tuningot okozva, hiszen én is rém büszke lettem ma magamra, hogy egy egész centis gyömbért megittam! :) 
És ilyenek például a superfood-ok vagy szuperélelmiszerek is, amiket előszeretettel dobálok bele a turmixokba. Ezek más ételekhez képest kedvezőbb hatást gyakorolnak az egészségre, az általános közérzetre, és a szellemi frissességre. Szóval okos és szép leszel tőlük! :) Könnyebben meggyógyulsz és kevésbé öregszel. Mert dugig vannak vitaminokkal, ásványi anyagokkal, antioxidánsokkal stb. Tehát jó a bennünk vannak. 
Szuperélelmiszernek minősülnek a következők: búzafű, áfonya, goji bogyó, acai bogyó, spirulina alga, brokkoli, zöld tea, gyömbérspanyol zsálya, cékla, fokhagyma

Nos, nézzünk egy ilyen szuperturmixot!
Répás-almás-grapefruitos turmix

Hozzávalók:
1 nagy sárgarépa 
1 narancs
1 piros húsú grapefriut
2 alma
1 banán
2 teáskanál goji bogyó
1 cm gyömbér
2 teáskanál chia mag (azték zsálya)
3 nagy dundi datolya
1 liter zöld tea
méz - ízlés szerint 

Az íze amúgy kellemesen fanyar a grapefruittól, és érdekes a zöld teától... Bár én még mindig kiérzem belőle azt a vacak gyömbért, de a maradékot már csak legyűröm... :)  


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése